dbaj o siebie

Męski obiad w wersji fit

Panowie lubią dobrze i treściwie zjeść, to prawda znana chyba każdemu. Nawet mężczyzna, który nie wykonuje pracy fizycznej lub nie uprawia sportu, potrzebuje każdego dnia znacznie więcej kalorii niż przeciętna kobieta. Nie oznacza to jednak, że panowie mogą sobie tak swobodnie pozwolić na to, by jeść wszystko i w dużych ilościach, nie mając przy tym problemów z sylwetką. Wręcz odwrotnie, jeżeli nie zważają na to, aby ich posiłki przynajmniej częściowo były fit, dosyć szybko mogą nabawić się tak zwanego brzuszka i kilku nadmiernych kilogramów. Poniżej zatem kilka inspiracji i pomysłów na męski obiad w wersji fit, na którego przygotowanie można wyszukać składniki w gazetce Lewiatana.

przyrost masy

Lewiatan gazetka i produkty na męski obiad w wersji fit

W gazetce Lewiatana z powodzeniem można wyszukać mnóstwo produktów potrzebnych do tego, aby zdrowo i sycąco gotować. Trzeba po prostu wiedzieć, w jakie produkty zaopatrzyć swoją spiżarnię oraz lodówkę, tak by stosunkowo szybko wyczarować z nich treściwe i zdrowe obiady. Jeżeli chodzi o mięso, z pewnością najzdrowsze będzie to chude, zawierające sporo białka, a mało tłuszczu, czyli mięso z kurczaka albo indyka. Do tego warto kupić spory zapas ryżu oraz zdrowych kasz, takich jak kasza bulgur, jęczmienna albo jaglana. Kasza wyśmienicie smakuje podawana z rybą, której również nie powinno zabraknąć w diecie mężczyzny, któremu zależy na tym, by jeść zdrowo. Oczywiście o dużej ilości warzyw i owoców chyba nikomu nie trzeba wspominać.

Przyprawy i zioła niezbędne do przygotowywania pysznych posiłków

Wydawana przez Lewiatan gazetka pełna jest inspiracji na jeszcze inne produkty godne polecenia, które również są potrzebne do smacznego gotowania. Kuchnia powinna być bowiem zaopatrzona w zioła, przyprawy, zdrowe oleje i oliwy, oraz inne drobne składniki, dzięki którym doprawianie potraw staje się prawdziwą przyjemnością. Warto poszukać takich rzeczy właśnie we wspomnianej wyżej gazetce, zrobić sobie listę zakupów i wybrać się z nią do sklepu.

Pomysły na fit obiad dla mężczyzny

Przechodząc do sedna sprawy, co w takim razie może gotować mężczyzna, aby mieć poczucie sytości po posiłku, a jednocześnie nie hodować sobie niepotrzebnie nadwagi?

Świetnym pomysłem będą różnego rodzaju potrawki z chudego mięsa, z dużą ilością sezonowych warzyw. Jesienią i zimą warto korzystać z tych mrożonych, bo zwykle mają więcej składników odżywczych niż hodowane w szklarniach. Wiosną i latem sprawa wygląda prościej, bo wspaniałych świeżych warzyw i owoców jest po prostu multum. Potrawkę z kurczaka lub indyka przygotowaną w warzywach, najlepiej jest podawać z makaronem pełnoziarnistym albo ryżem lub kaszą. To ogromna porcja białka i błonnika, oraz rzecz jasna węglowodanów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Taki obiad jest nie tylko zdrowy, ale i pyszny.

Zapiekanki warzywne

Świetnym urozmaiceniem będą różnego rodzaju zapiekanki warzywne, których bazą może być na przykład chude mięso oraz ziemniaki albo ryż. Ulubione składniki wystarczy delikatnie zblanszować w gorącej wodzie (blanszowanie polega na krótkim obgotowaniu warzyw, na przykład nadają się do tego brokuły albo kapusta brukselka). Następnie w naczyniu do zapiekania należy układać warstwowo ulubione składniki, a wszystko zalać jakimś sosem, na przykład beszamelem. Beszamel nie należy do niskokalorycznych sosów, jednak jeżeli drastycznie ograniczy się ilość użytego do niego masła, naprawdę nie zrobi krzywdy. Trzeba po prostu jadać go tylko od czasu do czasu.

Jajka na obiad

Jeżeli nie ma się czasu na przygotowywanie obiadu, najbardziej wartościowym posiłkiem, który można przygotować dosłownie w 5 minut, są jajka sadzone. Żeby robić je bez tłuszczu, należy kupić sobie dobrą patelnię, to naprawdę świetna inwestycja w wyposażenie kuchni. Jajka sadzone są pełnowartościowym posiłkiem, pełnym witamin i białka, który można zjeść chociażby z surówka z kiszonej kapusty albo mizerią z dodatkiem jogurtu naturalnego. Smaczny i szybki obiad gotowy w 10 minut. Przecież właśnie o to chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *