Bez kategorii, Dom, Lifestyle, Motoryzacja

Jak wybrać serwis bram garażowych?

serwis bram garażowych

Garaż chroni samochód przed kradzieżą oraz niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych. Lakier i tapicerka nie płowieją pod wpływem promieni słonecznych. Garaż to także komfort dla użytkowników samochodu, w lecie nie jest nagrzany, a w zimie znacznie szybciej nagrzewa się, niż auto trzymane pod chmurką.

Rodzaje bram garażowych

Dobrze wybrana brama garażowa ułatwia codzienny wjazd do garażu i wyjazd z niego. Przede wszystkim musi mieć odpowiednie wymiary, szczelność oraz estetyczny wygląd dobrany do elewacji.
Minimalne wymiary bramy dla auta osobowego to 2 m wysokości i 2,4 m szerokości. W przypadku większych aut rodzinnych lub aut dostawczych wymiary muszą być odpowiednio większe.
Producenci oferują następujące rodzaje:

  • segmentowe,
  • uchylne,
  • roletowe,
  • rozwierane.

Bramy segmentowe

Bramy segmentowe to obecnie najbardziej popularny rodzaj bram. Nie wymagają dużego podjazdu, nie zajmują dodatkowej przestrzeni w garażu. Brama składa się z kilku segmentów połączonych zawiasami, które dodatkowo zabezpieczane są uszczelkami. Dzięki temu brama ma właściwości termoizolacyjne. Bramy segmentowe mogą być górne lub boczne. Te pierwsze chowają się na suficie garażu, te drugie na jego ścianie bocznej.

Bramy uchylne

Bramy uchylne ustąpiły miejsca bramom segmentowym. Przede wszystkim wymagają dłuższego podjazdu, ok.1,5 m. Nie zapewniają również pełnej szczelności, co wpływa a obniżenie temperatury w garażu. Skrzydło bramy podnosi się najpierw do góry, a potem chowa pod sufitem.

Bramy roletowe

Bramy roletowe z wyglądu i zasady działania przypominają popularne rolety okienne. Skrzydło bramy zbudowane jest z wąskich lameli, które zwijane są do kasety zamontowanej w nadprożu garażu. Bramy roletowe zapewniają bardzo dobrą szczelność.

Bramy rozwierane

Bramy rozwierane to najstarszy model bram garażowych. Wymagają sporego podjazdu, nie zapewniają szczelności. W zimie przed wyjazdem z garażu bardzo często trzeba odśnieżyć podjazd, by móc ją otworzyć. Plusem tego rodzaju bramy jest jej bardzo niska cena.

Bramy garażowe mogą być wykonane ze stali ocynkowanej lub aluminium, rzadko z drewna. Nowoczesne technologie pozwalają nadać bramie design pasujący do aranżacji elewacji. Można pomalować ją proszkowo na dowolny kolor z palety RAL lub okleić folią imitującą drewno, kamień.

Serwis bram garażowych

Każdy rodzaj bramy może być obsługiwany ręcznie lub automatycznie za pomocą pilota. To drugie rozwiązanie jest coraz bardziej popularne i staje się standardem. Niezależnie jednak od sposobu otwierania, każda brama potrzebuje konserwacji i ewentualnie naprawy w razie awarii. Rolki, prowadnice, zawiasy wymagają od czasu do czasu regulacji i odpowiedniego smarowania. To zapewni im płynną pracę, koszt konserwacji przez serwis to wydatek ok. 250 zł.


Wybierając serwis bram garażowych warto zwrócić uwagę na obsługiwany teren, deklarowany czas dojazdu oraz doświadczenie. Najczęściej w przypadku źle funkcjonującej bramy wystarczy prawidłowo ustawić elementy jezdne lub je wymienić. Koszt serwisu będzie znacznie tańszy niż wymiana bramy na nową.

(1) Komentarz

  1. Polecam każdemu lekturę, zawsze aktualne są takie treści

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *